Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanan Bağlantı Yavaşlıkları Hakkında

Sevgili öğrencilerimiz;

Üniversitemizde 6 Nisan 2020 tarihinden bu yana devam eden uzaktan öğretim sisteminde zaman zaman yaşanan bağlantı yavaşlıkları aşağıdaki nedenlerden kaynaklanmaktadır.

1.Sorunun kaynağı bazen evinizde kullanmış olduğunuz internet bağlantısı olabilmektedir. Tüm ülke genelinde öğrencilerin uzaktan eğitim alması sebebi ile yoğun bir şekilde internet kullanımı olduğunu ve bundan dolayı genel bir yavaşlık olabileceğini unutmayınız. Bu nedenle evinizdeki internet bağlantınız ile ilgili olarak derse katılım sağladığınız sırada diğer kullanıcıların internet erişimini lütfen mümkün olduğunca kısıtlayınız.

2.Bulut tabanlı uzaktan eğitim sunucuları yurt dışından hizmet vermektedir. Bu nedenle bazen yurt dışı kaynaklı olarak ülkemizin yurt dışı internet çıkışlarında gün içerisinde yavaşlıklar meydana gelebilmektedir. Halen kullandığımız Adobe Connect global bir bulut yönetim sistemine sahiptir ve Ülkemizin ve tüm Avrupa ülkelerinin dahil olduğu İngiltere’deki veri merkezinden hizmet vermektedir. Bu hizmet kapsamında kullanıcı sayısının oldukça fazla olmasından dolayı zaman zaman sistemsel yavaşlamalar meydana gelebilmektedir.

3.Bağlantı performansını artırmak ve programın tüm özelliklerini kullanabilmek için Adobe Connect uygulamasını hem bilgisayarınıza hem de mobil cihazınıza lütfen yükleyiniz. Yine de sorun yaşadığınızda kayıtlı dersleri daha sonra tekrar izleme imkanına sahip olduğunuzu unutmayınız.

4.Yavaşlama sorununun kaynağı bazen evinizde kullanmış olduğunuz internet bağlantısı olabilmektedir. İnternet indirme hızınızın en az 3 Mbps hızında olması sağlıklı bağlantı için gereklidir. İnternet hızınızı https://www.fast.com veya https://www.speedtest.net adreslerinden kontrol edebilirsiniz.

5.Öğretim elemanları için yükleme (upload) hızı daha önemlidir ve en az 1,5-2 Mbps aralığında bir hızda olmalıdır.

6.Öğrenciler için indirme (download) hızı en az 3 Mbps hızında olmalıdır. Belirtilen değerlerin altında internet hızınız var ise bağlantı problemleri yaşayabilirsiniz.

7.İnternete Wi-fi ile bağlanıyorsanız modeme uzaklığınız ve/veya modemle aranızda bulunan duvarlar da internet hızınızı olumsuz etkileyecektir. Kablolu bağlantı daha stabil hizmet almanızı sağlayacaktır.

8.Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın özellikle 08:45-09:00, 13:15-13:30 ve 16:45-17:00 arası Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ne erişimlerinde daha fazla yoğunluk görülmektedir. Bu gibi durumlarda acele edilmemesi önemlidir ve ilgili derslere başlamak için 10-15 dk’lık gecikmelerin olması uygun görülmektedir. Bu noktada; örneğin 3 ders saati olan bir dersin başlama bitiş saatleri arasında (ilgili dersten sonra başlayacak dersi geciktirmeyecek şekilde) canlı ders kaydının yapılabilmesi yeterlidir. Burada, 1 ders saati için en az 20 dk’lık bir oturum yapılmasının gerektiği bilinmektedir.

9.Öğrencilerimizin ve Öğretim Elemanlarımızın ilgili canlı derslerine ait oturumları sonlandıktan sonra, gerek Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) gerekse “Adobe Connect” sistemini terk etmeleri, sisteme girmek isteyen kullanıcılar ve sistemde devam eden oturumlar için kolaylık sağlayacaktır.

10.Canlı ders kayıtları ilgili dersin oturumu kaydedilip kapatıldıktan sonra “Adobe Connect” sisteminde işlenerek izlenebilir hale en az 1 saat sonra gelmektedir. Bu kayıtları asenkron izleme işlemlerinin, özellikle hafta içi akşamları saat 20:00 den sonra ve/veya mümkünse hafta sonunda yapılması, haftalık ders programında devam eden süreçlerdeki kullanım erişimini kolaylaştıracaktır. Bu durum son derece önemlidir.

Yayın Tarihi: 27/10/2020
Okunma Sayısı: 1580