Birim Kalite Çalışmaları
Amaç-Misyon-Vizyon
Hakkımızda;
Süleyman Demirel Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SDÜ UZEM), 12 Temmuz 2016 tarihinde kurulmuştur. Bilgi iletişim teknolojilerinin gücünden yararlanarak uzaktan yapılacak ön lisans, lisans, lisans tamamlama, lisansüstü dâhil bütün eğitim-öğretim programları ve uygulamalarını yürüten Merkezimiz, aynı zamanda uzaktan eğitim konularında iletişim ve bilişim hizmeti sunan diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmaktadır.
Eğitimdeki dönüşümün parçası olarak Merkezimiz, yenilikçi bir yaklaşım benimseyerek her zaman bir adım önde olmayı hedeflemektedir.
Amaç;
* E-öğrenme tabanlı ders ve programlar geliştirmek ve üniversitede örgün öğretim kapsamında verilmekte olan dersleri bilgi iletişim teknolojileri ile desteklemek,
* Örgün öğretimin zaman ve mekân sınırlılığını gidererek daha geniş kitlelerin yükseköğretimden faydalanmalarını sağlamak,
* Uzaktan eğitim ile ilgili uygulama, araştırma- geliştirme çalışmaları yapmak ve yayınlamak,
* Üniversite bünyesinde e-öğrenme yoluyla verilecek olan sertifika programlarını açmak, yürütmek ve koordinasyonunu sağlamak,
* Kamu kurumları, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarının uzaktan eğitim ihtiyaç ve isteklerine yardımcı olmak amacıyla eğitim programlarını e-öğrenme sistemine uyarlayarak uzaktan eğitim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak,
* Bilgi birikimini ilgili kurum ve kuruluşlara aktarmak ve yayınlar yapmak.
Misyonumuz ;
Merkezimiz, 21. Yüzyılın hızla değişen dinamiklerine ayak uydurabilen, araştırmacı, sorgulayıcı, çözüm odaklı, girişimci ve etik değerleri ön planda tutan başarılı bireyler yetiştirmeyi kendisine misyon edinmiştir. Eğitim anlayışımız, sadece bilgi aktarımını değil, aynı zamanda öğrencilerimize bilişim teknolojilerini etkili ve verimli bir şekilde kullanma becerisini kazandırmayı da kapsamaktadır.
UZEM, toplumun ihtiyaçlarına duyarlı, teknolojiyi doğru kullanabilen ve etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek için sürekli yenilikçi bir yaklaşımı benimsemektedir.
Vizyonumuz;
Eğitim - öğretim faaliyetlerinde niteliği sürekli artırarak, öğrencilere kaliteli bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlayan Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezimiz, yenilikçi yaklaşımlar ve etkili dijital çözümler ile öğrencilere erişilebilir, esnek ve zengin içerikli eğitim fırsatları sunmaktadır.
Tüm paydaşlarımızın memnuniyetini ön planda tutarak, öğrenci odaklı bir eğitim anlayışı benimseyen Merkezimiz, bilim ve teknolojinin gelişimine katkı sağlayan, yenilikçi araştırmalarla fark yaratmayı ve dünya çapında tanınan bir üniversite olmayı hedeflemektedir.
Merkezin Faaliyet Alanları;
* Uzaktan eğitim konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak,
* Üniversite tarafından uzaktan eğitim yoluyla yürütülmekte olan diploma ve sertifika programlarının standartlarını belirlemek, ders içeriklerini hazırlamak, paydaşlara gerekli eğitimleri vermek, öğretim yönetim sistemi ve sunucu altyapılarını hazırlamak,
* Üniversite içi veya üniversite dışı projelerde ihtiyaç duyulan ders içeriklerini üretmek, akreditasyonları yapmak/yaptırmak, bu konularda danışmanlık yapmak ve gerekli koordinasyonu sağlamak,
* Bilgi toplumuna geçiş sürecinde ülkemizin kalkınmasına ve gelişmesine yardımcı nitelikteki eğitimlerin e-öğrenme vasıtasıyla yaygınlaştırılması için bilimsel ve teknolojik araştırmaları yapmak veya önermek,
* Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı kuruluşlarla iş birliği yapmak,
* Uzaktan eğitimle ilgili program ve yazılımlar geliştirmek,
* Uzaktan eğitim yöntemiyle sertifika ve eğitim programları, kurslar düzenlemek veya düzenlenmesini sağlamak, belgelendirmek ve bu faaliyetleri desteklemek,
* Uzaktan eğitimle ilgili veya uzaktan eğitim şeklinde düzenlenecek kurs ve diğer bilimsel etkinliklerin teknolojik altyapısını sağlamak,
* Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma ve uygulamalarda yerli ve yabancı kuruluşlarla iş birliği yapmak,
* Üniversite içi veya üniversite dışı kurum, kuruluşlar ve işletmelerin ihtiyaç duyduğu ölçme ve değerlendirme çalışmalarını gerçekleştirmek, yapılmakta olan çalışmaların niteliğini artırmak ve ihtiyaç duyulduğunda sınav hizmeti vermek,
* Çeşitli amaçlarla seçme, sınıflama, yerleştirme, araştırma, rehberlik, öğretimi geliştirme gibi çalışmalarda kullanılan ölçme araçlarının geliştirilmesini ve uyarlanmasını planlamak, gerçekleştirmek ve bu alanda yapılan çalışmalara katılmak ve desteklemek,
* Yurt içinde ve yurt dışında sınavlar düzenlemek veya düzenlenmesini sağlamak, bu faaliyetlere ilişkin olarak ilgili mevzuat doğrultusunda satın alma, kiralama işlemlerini yapmak, sınavların organizasyonunu sağlamak,
* Uzaktan eğitim kapsamında Rektörlükçe önerilen veya Yönetim Kurulunca kararlaştırılan diğer faaliyetleri gerçekleştirmek,
* Merkez, faaliyetlerini gerçekleştirirken ilgili mevzuatı kapsamında döner sermaye faaliyetlerinde bulunabilir.
Video Hizmetleri ile İlgili Görevleri;
* Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezimizce yürütülen üniversite ortak seçmeli (5İ dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, İngilizce, Bilişim) derslerinin videolarının çekilmesi, çekilen derslerin kurgu, montaj vb. işlemlerinden sonra Öğrenme Yönetim Sistemine yüklenmesi,
* Üniversitemizin öğrencileri için İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim derslerinin videolarının çekilmesi, çekilen derslerin kurgu, montaj, seslendirme vb. işlemlerinden sonra Öğrenci Eğitim Modülü Sistemine (OGEM) yüklenmesi,
* Üniversitemizin personeli için İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim dersleri videolarının çekilmesi, çekilen derslerin kurgu, montaj, seslendirme vb. işlemlerinden sonra Hizmet İçi Eğitim Sistemine (HİEM) yüklenmesi,
* Fakültelerden gelen talepler doğrultusunda oryantasyon derslerinin videolarının çekilmesi, çekilen derslerde güncelleme istenilmesi durumunda gereken revizyonun yapılması,
* Öğretim elemanlarının eğitim içerikli ödev projesi kapsamında Merkez stüdyolarında çekim olanağı sunulması, Çekilen derslerin kurgu, montaj, seslendirme vb. işlemleri, Merkez bünyesinde görevli öğretim elemanı tarafından yapılmaktadır. Bunun yanı sıra içerik geliştirme sürecinde grafik tasarım, etkileşimli içeriklere dönüştürülmesi, metin redakte etme gibi alanlarda kısmi zamanlı öğrencilerden destek alınmaktadır. Ayrıca Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler(MOOC) projesi kapsamında 104 adet dersin yeni nesil etkileşimli ders içeriğine dönüştürülmesi yine Merkezimizce yapılmaktadır.
* Bu faaliyetler, üniversitemizin eğitim içeriklerinin dijitalleştirilmesi, etkileşimli hale getirilmesi, öğrencilere ve personele yönelik eğitimlerin daha erişilebilir kılınması adına önemli bir katkı sağlamaktadır.
Çalışma Yöntemi;
Bağlılıklar;
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi doğrudan Rektöre bağlı bir akademik birimdir.
Merkezin Organları;
Müdür ve Müdür Yardımcısı
Yönetim Kurulu
Merkez Müdürünün Görevleri;
* Merkezin amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik faaliyetler planlamak ve yürütmek,
* Merkezi temsil etmek, Yönetim Kuruluna başkanlık etmek. Yönetim Kurulunun gündemini belirlemek ve alınan kararları uygulamak,
* Merkez bünyesindeki birimler arasında koordinasyon ve denetimi sağlamak,
* Merkezin amaçları çerçevesinde ulusal ve uluslararası kuruluşlarla iletişim kurmak ve çalışmalar yapmak,
* Merkez ve Merkeze bağlı birimlerin yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Rektörlüğe sunmak,
* Merkezin amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışma grupları oluşturmak,
* Merkezin faaliyet alanları ile ilgili olarak Merkez adına taraflarla görüşmeler yapmak, projeler hazırlamak ya da hazırlanmasını sağlamak, danışmanlık almak ya da vermek.
Merkez Yönetim Kurulu;
Yönetim Kurulu, merkezin yönetim ve karar organıdır.
* Yönetim Kurulu, müdür ve müdür yardımcısı dahil en fazla dokuz üyeden oluşur. Bu üyeler üniversitede kadrolu olarak çalışan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir nedenle boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilir. Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır.
* Yönetim Kurulu, müdürün daveti üzerine yılda en az iki kez salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oylamada eşitlik olması halinde, müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Süresi dolmadan ayrılan ya da altı aydan daha fazla üniversite dışında görevlendirilen üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilir. Müdürün önerisi üzerine gerektiğinde üniversite içinden ve dışından konu ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim sahibi kişiler de görüş bildirmek amacı ile Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilirler. Ancak bu kişiler oy kullanamazlar.”
Merkez Müdürü ve Yardımcısı;
* Müdürün, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin kadrolu öğretim elemanları arasından önereceği bir kişi Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilebilir.
* Müdürün katılmadığı toplantılara, müdür yardımcısı katılıp başkanlık eder ve müdürlüğe dört aya kadar vekâlet edebilir.
* Müdür yardımcısının görev süresi en çok üç yıldır. Süresi sona eren müdür yardımcısı yeniden görevlendirilebilir. Görevinden ayrılan müdür yardımcısının yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yenisi görevlendirilebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcısının da görevi sona erer.
Personel ihtiyacı;
Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı Rektörlükçe görevlendirilecek elemanlar tarafından karşılanır.
SDÜ Kalite Güvence Sistemi Karar Ağacı Modeli;
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ (ÖYS) İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
Sıra No |
Öneri Birimi/Kaynak | Öneri Tarihi | Öneri/Gerekçe | İyileştirme | İyileştirme Tarihi |
1 | Eğitim-Öğretim Süreçleri Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sisteminin sistemi ve arayüzünün iyileştirilmesi, | Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrenme Yönetim Sistemi Moodle sistemini ve arayüzünü kullanmaktadır. Mevcut sistemin çalıştırılmasında bulut sunucular kullanılmakta ve 50.000 kişiye kadar hizmet verecek yapılandırmadadır. Veritabanları yedeği ve sanal sınıf entgrasyonları sürekli kontrol halindedir. Moodle arayüzü “Edwiser RemUI” isimli dünya üzerinde çok fazla tercih edilen sade ve responsive bir yapıya sahiptir. | 17.01.2025 |
2 | Eğitim-Öğretim Süreçleri Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sisteminde ders materyallerinin arşivlenmesi ve erişilebilirliğin sağlanması, |
Hali hazırda kullanılan tüm öğrenme yönetim sistemlerinin ayrı ayrı yedekleri ve arşivleri tutulmakta ve güncellenmektedir. Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın sürekli erişimleri için açıktır. UZEM web sayfamızdan yayınlanmaktadır. Web Sayfası Adresi : https://uzem.sdu.edu.tr/tr/ogrenme-yonetim-sistemi/oys-arsivleri-15278s.html |
17.01.2025 |
![]()
|
|||||
3 | Eğitim-Öğretim Süreçleri Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sistemi üzerindeki materyal geliştirme araçları konusunda eğitim verilmesi, |
Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinde materyal geliştirme konusunda UZEM olarak yardımcı videolar ve kaynaklar eklidir. Öğretim elemanları ilgili adresten her zaman erişebilmektelerdir. Web Sayfası Adresi : https://uzem.sdu.edu.tr/tr/akademisyenler/oys-tanitimlari-akademisyen-13134s.html |
17.01.2025 |
![]() |
|||||
4 | Eğitim-Öğretim Süreçlerini Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu |
03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden Sınav Akreditasyon Modülünün entegrasyonu, | İlgili geliştirme Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı nezdinde proje geliştirilerek yapılması gerekmektedir. Geliştirme için UZEM tüm altyapı ve karşılığındaki servislerle proje üzerinde çalışabilir. Zaman alacak bir geliştirme olması nedeni ile diğer birimlerle ortak çalışma altında yapılabilecektir. | 17.01.2025 |
5 | Eğitim-Öğretim Süreçleri Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Soru havuzlarının saklanması ve erişilebilir olması, | Öğrenme Yönetim Sistemlerimizde öğretim elemanlarımızın soruları ve uyguladıkları sınavlar sürekli olarak saklanmaktadır. Farklı bir dönemde kullanmak isteyen öğretim elemanlarımız yedeklerini yükleyerek bu işlemleri tamamlayabilmektedir. | 17.01.2025 |
6 | Eğitim-Öğretim Süreçlerini Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sisteminde intihal yazılım entegrasyonunun düzenlenmesi Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden ödev ve projelere geri bildirim verilmesi, | Öğrenme Yönetim Sistemlerimiz üzerinde hali hazırdaki sistemlerde “Turnitin Ödevi” isimli eklentimiz her zaman çalışmaktadır. Öğretim elemanlarımız tarafından kullanılabilmektedir. | 17.01.2025 |
![]() |
|||||
7 | Eğitim-Öğretim Süreçlerini Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı raporu | 03.01.2025 | Öğrenme Yönetim Sistemi mobil uygulamasının yapılması önerilmiştir. | Mevcut Öğrenme Yönetim Sistemlerimiz tüm tarayıcılarda mobil uyumlu olacak şekilde çalışabilmektedir. Ayrıca Google Play Store ve Apple Store üzerinde bulunan Moodle uygulaması ile de sistemlerimize erişim açıktır ve her zaman çalışmaktadır. Mobil uygulama ile öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımız faaliyetlerini devam ettirebilirler. Buradan Sanal sınıflar da dahil olmak üzere tüm ders faaliyetleri yapılabilmektedir. | 17.01.2025 |
![]() |