Süleyman Demirel Üniversitesi, Küresel Çevrim İçi Öğrenme Sıralamasında Bronz Kategoride Yer Aldı

Süleyman Demirel Üniversitesi, Küresel Çevrim İçi Öğrenme Sıralamasında Bronz Kategoride Yer Aldı

Times Higher Education (THE), dünya üniversitelerinin çevrim içi eğitim programlarının mükemmelliğini değerlendiren ilk Küresel Çevrim İçi Öğrenme Sıralaması'nı (OLR) açıkladı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin öncülüğünde sunduğu çevrim içi eğitim programları ile bu prestijle sıralamada bronz kategoriye layık görüldü.

SDÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, çevrim içi öğrenme alanında üniversitenin uzaktan eğitim altyapısını güçlendirerek ve kaliteli eğitim deneyimleri sunarak bu başarıya önemli katkılarda bulundu.

THE, üniversiteleri altın, gümüş ve bronz kategorilerine ayırırken, 17 farklı ölçütü dört temel dayanak altında değerlendirdi:

Kaynaklar: Çevrim içi öğrenmeye ayrılan bütçe, öğrenci başına düşen öğretim üyesi sayısı ve öğretim üyelerine sunulan çevrimiçi öğretim geliştirme saatleri gibi faktörleri içermektedir.

Katılım: Öğrencilerin öğretim üyeleriyle etkileşimi, diğer öğrencilerle işbirliği, platformun kullanım kolaylığı, engelli öğrenciler için erişilebilirlik ve mevcut program sayısı gibi ölçütleri kapsamaktadır.

Sonuçlar: Öğrencilerin bir sonraki yıla ilerleme oranı ve üniversiteyi arkadaşlarına veya ailelerine tavsiye etme olasılıkları gibi sonuçları ele almaktadır.

Ortam: Engelli öğrencilerin dahil edilmesi, yaş ve cinsiyet çeşitliliği, öğrenci başına düşen destek personeli sayısı, internet bağlantısı desteği ve çevrim dışı kaynaklara erişim gibi çevresel faktörleri
değerlendirmektedir.

Süleyman Demirel Üniversitesinin, küresel çevrim içi eğitim alanında önemli bir rol oynadığının göstergesi olan bu başarı, Uzaktan Eğitim Merkezi’nin öncülüğünde yürüttüğü çevrim içi öğrenme ortamını geliştirme ve öğrencilere zengin bir öğrenme deneyimi sunma konusundaki özverili çalışmalarının bir sonucudur.

Daha fazla bilgi için tıklayın.

Yayın Tarihi: 11/12/2024
Okunma Sayısı: 164